פעילות ארגון השחקן ה-12

12p_philut

עידוד:
בתחילת עונת 00/01, נוסד ארגון השחקן ה-12, על מנת לשנות את העידוד ביציעי אוהדי מכבי ת"א.
המציאות באותם ימים בקהל של מכבי היתה של קהל בלי עידוד מאורגן ומסודר, בלי תפאורה משמעותית (או בכלל), בלי מאגר שירים נרחב או מקורי ובעיקר קהל מפונק שמפנה עורף לקבוצה שלו בהפסדים – את המציאות הזאת ביקשו מספר אוהדים משער 11 לשנות.
עד מהרה נרכשו תופים, כל שחקן קיבל שיר, שירים חדשים נכתבו לקבוצה, הוקם גוש מעודד והחל עידוד לקבוצה גם בהפסדים וברגעים קשים, וכך החלה מהפכת העידוד.
השינוי הקדים לבוא שאחד הרגעים הזכורים במיוחד מאותה עונה היה איצטדיון בלומפילד צהוב עומד ומוחא כפיים לשחקני מכבי אחרי הפסד 2:1 בדקה ה-90 למכבי חיפה.
מכבי בסוף העונה זכתה בגביע עם תמיכה אדירה של הקהל, שהגיע בכמות שיא של 35,000 צופים לר"ג.
גם בהמשך השנים המשיך הקהל לתמוך, שחלק לא מבוטל באליפות שייך לו, על כך שבלא מעט רגעים קשים באותה עונה, היה הקהל לשחקן ה-12 של הקבוצה תחת הסיסמה "אין תנאים לאהבה".
בעונת 07/08 חלה התקדמות בעידוד, כאשר לראשונה בישראל, החלה לפעול תזמורת אוהדים בתוך היציע, המורכבת מתופי בס, סנר וחצוצרה, שמכתיבה את הקצב בעידוד.

כל השינוי בעידוד, נבע מתוך מחשבה שתמיכה ועידוד לקבוצה יועילו לה יותר מדברים אחרים, דבר שהוכח לא פעם במהלך השנים.

peilut_1

תפאורה:
מהפכת העידוד לא נגמרה רק בשירים ותופים, אלא המשיכה גם לתפאורה, במטרה לדחוף את שחקני מכבי קדימה ולצבוע את יציעי אוהדי הקבוצה בצהוב-כחול.
שלטים ודגלים חדשים נעשו, החלה לפעול ביציעי אוהדי הקבוצה תפאורה מאורגנת, מסודרת וצבעונית, החלו התרמות ביציעי אוהדי הקבוצה על מנת לקנות ציוד עידוד ולראשונה היה לאוהדי מכבי דגל פריסה שהוכן על ידי הקהל, ולא על ידי ספונסר.
לאט לאט החלה התפאורה להשתפר, שנקודת הציון היתה בעונת 02/03 – שלראשונה בעונה זאת נעשו על ידנו שלטים מצבע ולא מספריי כמו שהיה נהוג בישראל ותפאורת היציע עברה קפיצת מדרגה בנושאי הדגלים, כרזות ודגלי הפריסה.
כיום עומד לרשות מכבי ת"א, יציע אוהדים גדול וצבועני שעושה שימוש באבזירים מקוריים כמו מטריות, פלקים מתהפכים ודגלים מתהפכים לצד "אביזרים רגילים" כמו כרזות, דגלים ושלטים, במטרה לדחוף את שחקני מכבי קדימה ולתת להם תחושה ביתית בכל מקום שיהיו.

peilut_2

תמיכה בכל קבוצות מכבי:
ארגון השחקן ה-12 לא תומך רק בקבוצת הכדורגל של המועדון, אלא בכל דבר שקשור לאגודת מכבי ת"א.
בעונת 02/03 ביחד עם החברים ממועדון ה-SUB11, התחלנו לעודד גם את קבוצת הכדורעף של המועדון.
השיא הגיע בעונת 07/08, שכמות שיא של 1,500 אוהדי מכבי, במונחים של כדורעף, הגיעו למשחק החמישי בסדרת הגמר מול הוד השרון, שהיה למשחק האליפות של מכבי, ואולי גולת הכותרת: ענף הכדורעף חזר לתחייה בעיקר בגלל הצבע והעניין שהביא הקהל של מכבי לליגה.
כל זה, הודות להנהלה ולשחקנים נהדרים שמשחקים ופועלים אך ורק לשם טובת מכבי.

לאור ההצלחה בענף הכדורעף, קיבלנו בעונת 07/08 פנייה מקבוצת הכדוריד של המועדון לבוא ולתמוך גם בהם בתהליך ארוך שמטרתו להציב את מכבי בשורה הראשונה של הכדוריד בארץ. ואכן, מאותה עונה התחלנו להגיע ולעודד גם במשחקי קבוצת הכדוריד, בתקווה שגם בענף הזה מכבי תגיע להישגים.

בשנתו הראשונה, עונת 00/01, היה פעיל ארגון השחקן ה-12, גם ביציעי קבוצת הכדורסל של המועדון, אבל שנה אחרי, עליית מחירים וסיבות אחרות גרמו לנו להוריד ביד אליהו פרופיל והסתפקות בתמיכה מאורגנת במשחקים ספציפים (דרבים, ירושלים, גמר גביע ועוד).
כיום קיים קשר נהדר בין ארגון GATE 11 המוביל את העידוד בהיכל לבינינו וקיים שיתוף פעולה ועזרה הדדית בין הארגונים, לטובת עידוד מכבי וקידום הקבוצה.

peilut_3

אתר האינטרנט:
בקיץ 2003 נוסד אתר השחקן ה-12, במטרה לתת לחברי הגוש המעודד במה להתבטא ברחבי הרשת.
כיום אתר האינטרנט הוא אחד מהאתרים המרכזיים של אוהדי הספורט בישראל, כאשר יש לו כ-5 אלף כניסות ביום וניתן למצוא בו טורי אוהדים, ראיונות עם שחקנים, כתבות עבר, שירים, גלריה מהגדולות ברשת, קליפים, שירים, מידע לאוהד ועידכונים מהנעשה במחלקות הכדורסל, הכדורעף והכדוריד של המועדון.

כמו כן, באתר פועל הפורום המרכזי של אוהדי מכבי ברשת המהווה בית וירטואלי לאוהדי הקבוצה, בו הם דנים במצב הקבוצה, הקהל או כל דבר אחר שקשור למכבי ת"א, ספורט וגם בדברים שמעבר. בנוסף, הפורום המהווה לאוהדים מקום מפגש דרכו הם מוצאים הסעות/כרטיסים למשחקים, יוצרים חבריות ומקום המהווה מקום התאגדות לאוהדים, שדרכו ניתן לשנות דברים כמו חולצת המשבצת של מכבי ת"א בכדורגל לעונת 08/09, שנבחרה ונולדה כתוצאה מדיון וסקר בפורום, שינוי שיטת הכריזה של שי סידי בבלומפילד לאחר דיון בנושא והגשת עצות לשיפור לשי סידי, החלטות על יציאה למחאה עקב מחירי כרטיסים יקרים, הכנסת שירי עידוד ליציע ועוד…
בפורום גולשים אוהדי מכבי מכל הגילאים, מכל השערים, מכל גווני האוכלוסיה הישראלית ומכל מקום בארץ (ואף בעולם), ובנוסף גם כותבים שחקני ומנהלי מחלקות הכדורעף והכדוריד של המועדון ואוהדי ספורט מקבוצות יריבות מה שביחד נותן פורום גדול בעל גיוון בנושאים.

 

עיתון האוהדים יהודה המכבי:
בחצי גמר גביע המדינה 04/05 נגד מכבי פ"ת, יצא לראשונה עיתון האוהדים "יהודה המכבי".
מטרת העיתון שיוצא ללא עזרת ההנהלה, היא להציג את דעות האוהדים וארגון השחקן ה-12 בפרט, לשמור על מסורת ערכי המועדון ולהוסיף עוד תבלין לתרבות האהדה שהתפתחה אצלנו בשנים האחרונות.
העיתון הראשון יצא בפורמט של דף A4 בשחור-לבן משני הצדדים, ובגמר גביע המדינה נגד מכבי הרצליה יצא כבר בפורמט של 8 עמודים על דף צהוב.
הגיליון האחרון והשלישי במספר יצא במשחק מול ניקוסיה בגביע אופ"א עונת 05/06. בימים אלו נעשים מאמצים להחזיר את העיתון לפעילות.

peilut_4

שמירה על זכויות אוהדי מכבי:
ארגון השחקן ה-12 הוא לא רק ארגון שמתעסק בעידוד ותפאורה, אלא במידת הצורך מתעסק גם בשמירה על זכויות אוהדי מכבי.
במחזור ה-6 של עונת 02/03 נגד הפועל פ"ת בבלומפילד, הושבת העידוד ל-10 דקות על ידנו, לאחר ששבוע לפני הורידה הנהלת הקבוצה שלטים לגטימים של ארגון האולטראס כנגדה.
במהלך כל עונת 02/03 חוו חברי השחקן ה-12 ואוהדי מכבי אלימות משטרתית מופרזת, מחירי כרטיסים גבוהים, עלייה של מחירי המנוי והתעלמות מוחלטת של הנהלת הקבוצה מאוהדיה ואי רצון מצדה לשתף פעולה עם אוהדיה.
לאור כל אלה החלטנו לצאת למחאה בתחילת עונת 03/04. בקיץ 2003 נזרק אבי נמני מהקבוצה, מה שהיה לסימפטום נוסף של יחס ההנהלה לאוהדים.
צורת המחאה היתה עידוד רגיל במשחקי החוץ של הקבוצה ושביתת עידוד במשחקי הבית של הקבוצה, כאשר לכל המשחקים מגיעים בחולצות שחורות, על מנת להבהיר את גודל התומכים במחאה. להרחבה אודות אותה מחאה לחץ כאן.

בעונת 06/07 בחרה מכבי ת"א לקחת 60 שקל מחיר אחיד לנוער ולמבוגר למשחק הגביע בסיבוב ז' בגביע המדינה נגד הכח ר"ג, בעקבות המחיר המוגזם לסיבוב מוקדם בגביע המדינה, אליו נוהגים להגיע 1,500 אוהדים במקרה טוב, הודענו בשיתוף שאר הארגונים על החרמת המשחק.
בעקבות החרם החליטה הנהלת הקבוצה לאפשר כניסה חינם לילדים, נוער, חיילים ונשים לשערים 8, 11 ו-13 והוחלט על מחיר אחיד למבוגר בסך 50 שקלים לכל השערים.

peilut_5

טורניר אוהדי מכבי ת"א בכדורגל ע"ש ירדן נגאר ז"ל:
במהלך השנים האחרונות מתקיים מדי שנה טורניר אוהדים בכדורגל, על מנת לגבש את אוהדי הקבוצה.
הטורניר הראשון נערך בקיץ 2003 באיצטדיון המכביה . בסוכות 2005 ולאחר שנתיים של הפסקה חזר להתקיים הטורניר, כאשר מאז הטורניר נקרא על שמו של ירדן נגאר ז"ל, חבר ארגון השחקן ה-12 שנהרג בקיץ 05 במהלך טיול בקפריסין.
בטורניר משתתפות כ-40-35 קבוצות, מה שמרכז סביב יום הטורניר מאות ויותר מאלף אוהדים.
הטורניר היינו יום כיף וגיבוש לאוהדי הקבוצה המלווה על ידי D.J, מזנון פעיל שהכנסותיו הולכת לקניית ציוד עידוד ובעיקר מאות האוהדים שבאים ועושים שמח.

peilut_6

הקרנות משחקים:
על מנת לגבש את אוהדי הקבוצה ולאפשר למי שלא יכול לצפות במשחקי הקבוצה בטלויזיה, נערכים אחת לתקופה צפיות משותפות של אוהדי הקבוצה.
ההקרנה הראשונה נערכה בספטמבר 2002 בפאב הבאז סטופ שבת"א, במסגרת משחק החוץ בגביע אופ"א מול בואבישטה.
עוד הקרנות שהיו: פאנתינייקוס – מכבי ת"א יורוליג 03/04 במלון הסאן בבת ים, הפועל ב"ש – מכבי ליגת העל 03/04 בבית דני בת"א (200 אוהדים), יובנטוס – מכבי ליגת האלופות 04/04 בפאב המאש בת"א (300 אוהדים), בית"ר ירושלים – מכבי ליגת העל 05/06 בקריית שלום, ארצ'יאספור – מכבי בגביע אופ"א 07/08 באגו בר בת"א, גמר פיינל פור 07/08 ועוד…

peilut_7

מסיבת אוהדים:
בקיץ 2007 התחלנו מסורת חדשה של מסיבות אוהדים. הרעיון הוא לגבש את אוהדי הקבוצה לערב מהנה סביב מכבי.
למסיבה הגיעו יותר מ-500 אוהדים ובין היתר ניתן היה למצוא דוכני מזון, דוכני מרציינד'ז ו-D.J שהרקיד את המאות עד השעות הקטנות.
במהלך הערב נערך טקס הענקת גביעים לאוהדים מצטיינים של אותה עונה, כאשר למסיבה מגיעים שחקני קבוצות הכדורגל והכדורעף של המועדון, מה שתורם לשמירת וחיזוק הקשר עמם.
בחורף 2007 נערכה מסיבת אוהדים לציון רכישת הקבוצה על ידי אלכס שניידר, ובקיץ 2008 נערכה מסיבה נוספת בקריית שלום, לקראת פתיחת עונת 08/09.

peilut_8

 

מרצ'נדייז:
על מנת לעודד כמה שיותר אוהדים להגיע בצהוב למשחקי הקבוצה, יוצאים במהלך העונה מספר מוצרי לבוש על ידנו.
פופולרי במיוחד הוא הקפוצ'ון השנתי שנמכר בכל שנה בכמויות של מאות.
המרצ'נדייז לא משמש רק לצביעת היציע בצהוב, אלא גם עוזר לתפאורת היציע, כאשר כל הרווחים שמגיעים מהמוצרים הולכים קודש לקנייה והכנת אביזרי עידוד לקבוצה.

peilut_9

בחירת השחקן המצטיין של האוהדים:
עם סיום עונת 07/08, התחלנו במסורת חדשה בה אוהדי מכבי בוחרים את השחקן המצטיין שלהם מהקבוצה לעונת הכדורגל שנגמרה, כאשר השחקן שנבחר מקבל גביע הוקרה מהאוהדים.
בסקר שנערך בפורום האוהדים שבאתר, בחרו 549 אוהדי הקבוצה את שוער הקבוצה דרגוסלאב יבריץ' לשחקן המצטיין של האוהדים לעונת הכדורגל 07/08. בטקס מיוחד, שנערך במסיבת האוהדים בקיץ 2008 בקריית שלום, קיבל השחקן המצטיין גביע הוקרה מטעם הקהל.

peilut_10

אחווה ושיתוף פעולה עם אוהדי אייאקס אמסטרדם:
בקיץ 2002 יצרו מספר חברי השחקן ה-12 קשר דרך האינטרנט עם מספר אוהדי אייאקס מארגון ה-VAK 410. עד מהרה התפתחה לה אחווה ושיתוף פעולה בין אוהדי הקבוצות וארגוני האוהדים, כאשר בין היתר נרשמו חילופי דגלים ושלטים, ביקורים של שני הצדדים אחד אצל השני, עידוד של האוהדים ההולנדים למכבי במחנה האימון של מכבי בהולנד בקיץ 2004, 2005 ו-2006, הנפת דגלי וסמלי הקבוצות והארגונים במשחקי הקבוצה, שלט ענק שהוכן על ידי ההולנדים ליום הולדתו של אבי נמני ועוד…
השיא הגיע במפגשי הקבוצות בליגת האלופות של עונת 04/05, כאשר כל צד ארח את האחר בביתו, שלטים משותפים הונפו במהלך המשחקים, האוהדים יצאו לבילויים משותפים והקשר הלך והתהדק.
להרחבה אודות הקשר עם אוהדי אייאקס לחץ כאן.

peilut_11

Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support